2014. március 16., vasárnap

...(nem) a ruha teszi az embert?

Régebben erre a kérdésre egyértelműen azt feleltem volna, hogy nem, a ruhának semmi köze az ember személyiségéhez, igazi énjéhez. Aztán elkezdtem figyelni elsősorban azt, mit veszek fel én. S most már rendszeresen figyelem, milyen ruha van másokon, bárkin a környezetemben vagy csak úgy azt utcán. Jó móka! :D S ez kicsit elgondolkodtatott már egy ideje. Mert milyen felszínes dolog már valakit "elítélni" a ruhája alapján (nem erről van szó). S mégis mennyit elárul ez egy emberről. Nagyon sok mindent. Még arról is, aki nem foglalkozik vele, mit vesz fel. Kész pszichológia! De komolyan.
Kivételesen kezdem a végén. Nemrég ugyanis rájöttem egy szuperképességemre. Nem, nem tudok időutazni, még láthatatlanná tevő köpenyem sincs. Csak azzal kezdtem szórakozni, hogy az egyetemista korú emberek ruhája alapján próbálom megállapítani, hova járnak, mit tanulnak. Nagyon vicces, mert sokszor bejött. Most ha itt elkezdem szétírni, tuti, hogy valaki megsértődik, de azért megpróbálom, mert tényleg nem annak szánom, ezek csak tények.
Előre szólok, hogy nem, nem gondolom hogy ez mindenkire igaz!!!! Általánosítok!!! :D

  • Kezdem a saját házam tájékán. A "filozofickásokat" (na jó, bölcsészeket szépen magyarul) nagyon könnyen meg lehet ismeni, mert minél furábban van felöltözve, annál biztosabb, hogy hozzánk jár. A legfurábbak eddigi megállapításom szerint az ázsiai nyelveket tanulók, meg az ilyen "exotikus" szakos diákok. Minél furább a szakod, a ruhád is annál furább! A sima bölcsész-stylet meg ismerjük. Bye Alex szemüveg, sál a nyakban, ésatöbbi. Egyéb "hipszter" kiegészítőkkel/ruhadarabokkal megspékelve. Nem tagadom, én is szeretek így öltözködni, RÉSZBEN mert azért például a hipszterszemüveg még nekem is túlzás :D Nem ritkán lát az ember rózsaszín, türkizkék és egyéb "odveci" színű frizurájú embereket is.
    Csak mellékesen jegyzem meg, hogy egy hosszú hajú, borostás hímnemű egyednél is legalább 60%, hogy hozzánk jár. Nem mondom, hogy nem örülök...
  • Még nálunk is furábbak a művészetis diákok, de azt meg már nem kezdem boncolgatni. Ugyanez, csak még sokkal több.
  • Nem kell messzire menni, hogy ügyvédpalántákat lássunk. Itt kezdtem megérteni a Dr. Szöszi film alapját. Nem viccelek, elég nagy a szőke cicababák egy négyzetméterre eső száma. Meg az öltönyös, "már most én vagyok Mr. Elfoglalt és enyém a világ" fiúké is.
  • A melegítő/tréninggatyában, sporttáskával a vállukon közlekedő emberekről bárki meg tudja mondani, hogy ez bizony FTVS. Bár sosem értettem miért kell így járni az utcán is, na mindegy.
  • Elkezdtem írni a matfyzesekről és egyéb természettudományos emberkékről is, de aztán rájöttem hogy ez már offenzív, így meghagyom magamnak.
  • Az informatikusokat onnan lehet megismerni, hogy általában sehova se illenek be. Nem vicc. A lehető legátlagosabban kinéző emberek. Semmi extra. Elmész mellette az utcán.
  • Stb. Stb.
Na, most valaki akkor is biztosan megsértődött. De hát komolyan nem mondom, hogy ez törvény. Csak az átlag, és még az is csak szerintem. Csak olyan vicces ránézni valakire, és megállapítani, hogy mit is tanul. 80%-ra be szokott jönni.
Szóval ne mondja nekem senki, hogy nem fontos a ruha. Ezzel az ember valamelyest a személyiségét fejezi ki. Felszínes világ van, mindenki azt nézi, amit elsőre is lát, így ezzel reprezentáljuk magunkat a többieknek. Tudjuk, mit fognak gondolni rólunk ezáltal. Mi választjuk.
Ezzel nem azt mondom, hogy az életem legnagyobb gondja, hogy mit vegyek fel. Nem viszem túlzásba, nem is kell. De azért figyelek rá, és figyelek másokat is. Nagyon sok mindent elárul ez. Most itt nehéz ezt szétszedni, de akkor is. Viszont nem ez alapján ítélem el/meg az embereket. Értitek. Nem az alapján szeretek valakit vagy nem szeretek, hogy mi van rajta. Na ezt nagyon nem. Ezt elítélem. És nem, nem mondok ellent magamnak. Én értem, remélem más is érti...

A másik meg, hogy persze mindenki azt hord, amit akar. Na de azért mindennek van határa! Pl. nem biztos, hogy kíváncsi vagyok az illető alsóneműjére, amely átüt a már-már átlátszós "leginyn", amit nadrágként hord. Na ne! Értitek. Meg amikor valaki férfi létére "nőnek" öltözik (rózsaszín póló, fehér nadrág, flitteres cuccok, na neeeee), akkor ne várja már, hogy úgy fogok ránézni mint egy potenciális pasijelöltre. Attól még lehet jó ember, de értitek....
Meg még az, hogy szeretem nézni az emberek ruháját, és jó néha látni valakit, aki igazán ízlésesen/stílusosan/szépen öltözik. Akár férfi, akár nő. Egyszerűen tesz hozzá valami pluszt. Szívesebben legeltetem a szemem olyan hímneműn, aki mondjuk elegánsan néz ki, neadjisten fekete inget vesz fel (aaaaah!!), mint aki mondjuk melegítőben mászkál a városban. Lehethogy tényleg felszínes vagyok, mea culpa...
Meg aztán tudjátok, ha az ember nem születik Miss Universe-nek, azért sokat dob rajta minden "finomítás". Lehethogy a komplexusaim miatt akarom, hogy legalább a ruhám szép legyen? Who knows :D
Na jó, nem dumálok tovább
. Vár a középkor!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése