2014. március 25., kedd

If it's meant to be, it will be

Igen, ez az a klisé, amit mindenki posztolgat Facebookon és azt hiszi, hogy akkor bölcs filozófus lesz. Most én is posztoltam - mea culpa.
De tudjátok mit? Ezek a klisé közhelyek néha nagyon is igazak. Persze tudom, attól lesz valami közhely, hogy igaz. De értitek. Most valahogy nagyon átérzem ennek a mondatnak az igazságtartalmát. Nem hiába lett elcsépelt. Igaz.
Mert tudjátok, én mindig az az ember voltam, aki küzdött. Na és nem mondom, hogy ez rossz. De néha...néha nem kell. Mikor az ember túlságosan küzd olyan dolgokért (vagy emberekért..), amiért egyszerűen...nem kell. Nincs értelme. Mikor annyira görcsösen akarjuk, még ha nem is akarjuk görcsösen akarni (micsoda paradoxon), akkor az nagyrészt nem fog sikerülni. Csak azért se.
Néha egyszerűen nem is tehetünk semmit, és ezt el kell fogadni. Ilyenkor nem érvényes a ne add fel jelszó, meg a küzdeni kell a dolgokért. Néha egyszerűen csak el kell fogadni a helyzetet, és "let it be". Hiszem, hogy aminek meg kell történnie, az úgyis meg fog. Megtalálja az útját. Persze nem mondom, hogy legyünk passzívak, de ha az ember egyszer megpróbálja, nem sikerül, és úgy érzi, ő mindent megtett, akkor nem benne van a hiba. Másban, vagy csak a körülményekben, vagy csak nem kell agyalni, talán így a legjobb, talán rossz az időzítés, de teljesen mindegy.
Csak hogy konkrét példát hozzak fel. Nem hiába mondják, hogy busz és pasi után sosem kell futni. Én mindig azt hittem, ez hülyeség - jó, futni nyilván nem kell, de értitek. Nem. Nem gondoltam jól. Most jöttem rá végérvényesen, hogy ez a közhely is igaz. Ha valaki akar valamit, még mindig tudja hol talál. Az a hímnemű mindig megteszi azt a lépést, ha akarja. Ha nem, akkor meg minek erőltetni. Higgyétek el, így van ez. Tisztelet a kivételnek, amiben már nem hiszek. Igen, én mondom ezt. Sok pofon kellett az élettől, hogy ezt megtanuljam.
Szóval most ezt fogom tenni. Egyszer az életben nem fogok erőlködni, mert végre megértettem, hogy felesleges. Semmi értelme. Ha meg kell történnie, úgyis meg fog. Ha meg nem kell, úgyis felesleges. Ez az új mottóm. 






2 megjegyzés:

  1. Ez annyira igaz... Kivéve ha a világ másik oldalán van és te egy napon elkapod, megeroszakolod és aztán hagyod, hadd koncertezzen tovább. De azon kívul... haggyuk azokat a pasikat, szenvedjenek egy picit értunk! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első részében tudod mire gondoltam :D... a másik része meg igaz...

      Törlés