2014. július 17., csütörtök

Pride and Prejudice

Végre visszakaptam a laptopom, a gépen még írni sem akaródzott. Persze a legtöbb cuccom megint elveszett, és ez már nem először történik...-_-

Vissza a témához. Most olvasom a Büszkeség és balítéletet angolul. Már több könyvet elkezdtem, ami azt illeti nem ment túl jól, pedig legutóbb az üvöltő szeleket akartam, amit már kb. fejből tudok, és nem ment, nehéz volt. Ez sokkal jobb, már 100 oldalt elolvastam (kisebbek a lapok), és néha van ugyen 1-2 fura szó, de amúgy jó. Szóval igen, nem csak Anyegin mániám van (amit szintén elolvastam végre teljesen és megint megnéztem a filmet...), hanem Jane Austen mániám is. Mi tagadás, a BB a legjobb, nem is kérdés. Először a filmet láttam sok-sok éve, és már akkor el akartam olvasni, aztán úgy 2-3 éve sikerült. A 2005-ös filmről beszélek. A régi (95-ös talán?), nem, nem, nem! Colin Firth NEM Mr. Darcy!!! Nem szeretem őt, minden filmben ugyanolyan életunt képet vág. A többi szereplő is nagyon nyomi. A 2005-ös tökéletes!! Keira Knightley jó Elizabeth Bennet, és Matthew MacFadyen a legjobb Mr. Darcy. Ilyan kiskutya szemekkel nem is csoda.


Igen, Mr. Darcyra meg kell érni. Nem mindenki érti, miért olyan "nagy szám", mikor bunkó is meg beképzelt is meg minden. Szerintem pont azért. Most komolyan, a tökéletes emberek már nagyon unalmasak, még a klasszikus regényekben is. Jane Austen szereplői sosem tökéletesek, és pont ettől annyira szerethetőek és emberiek. 


Ez sajnos nem igaz. A "mai" lányok nagy része szintén nem tudja, ki is ő. Csak az olyan megveszett romantikus idióták mint én. Biztos, hogy a Föld hímnemű lakosságának nagyon nagyon nagyon kis százaléka olvasta BB-t, de az én férjem közülük fog kikerülni! :D Na jó, nem leszek szigorú. Nem szükséges. Azt hiszem, ez szinte lehetetlen. Vagy teljesen lehetetlen. Még az az egy hímnemű, akiről komolyan azt gondoltam hogy tisztában lesz ilyesmikkel, még ő sem ismerte az üvöltő szeleket. Értitek? Aki azt nem ismeri, az Jane Austent sem, de azt már nem mertem megkérdzeni. Az már nagyon fájt volna.
Szóval miről is beszélek?


Nem kell nekem, hogy szívem választottja Jane Austent idézzen (bár akkorn BIZTOS, hogy széjjelolvadnám magam, és menten hozzámennék feleségül), hanem belsőleg legyen Darcy! Igen, az se zavar ha beképzelt és flegma a maga DARCYS módján. De nem ez a lényeg. Hanem az udvariasság. Az úriemberség. EZ AZ, amit tanulniuk kéne Darcytól. Meg igazából az összes hasonló jellegű regényhőstől. Igen, én hiszem, hogy van ilyen még a mai világban is, olyan 21. századi, mégis Jane Austen korbalei verzióban. Egyet ismerek is. És rendületlenül hiszem, hogy több is van!


Ehhez meg nincs mit hozzáfűzni :D Bírom Lizzie-t, bár néha voltak hülye lépései, az tény. Nem az alteregóm, mint Tatiana, de bírom őt. 
Szeretek Jane Austent olvasni, csak aztán ott kötök ki mindig, hogy miért nem abban a korban élek? Annyira...annyira! Még két regényét nem olvastam, de szándékozom minél hamarabb. S azt hiszem, nemsokára megint megnézem a BB-t. Kb. huszadszorra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése