2014. június 2., hétfő

Mire tanított meg az egyetem? II.

  1. Minél több idegen szót használsz, annál nagyobb Johnny vagy. Nem baj, ha nem érted a szó jelentését,  vagy olyan mondatban használod, ahol nincs semmi értelme, mert szinte biztos, hogy a beszélgetőpartnered sem érti, és így legalább azt hiheti, sokkal okosabb vagy nála. Szóval csak tessék beleszőni a mondatainkba olyan szavakat mint determináns, uzurpáció és a legújabb kedvencem, az "eventuálne".
  2. Ha latin mondatokat/szavakat is beleszősz a mondandódba, még sokkal okosabbnak fogsz tűnni. De facto.
  3. Ezekből adódóan, ha nem beszélsz úgy mint a Magyar Tudományos Akadémia nyugdíjazott tagja, le leszel cseszve, hogy nem beszélsz elég tudományosan. Vagyis paraszt vagy.
  4. Ha mégis úgy akarsz beszélni, kitűnő segítség lehet a Magyar Grammatika c. borzalom, ahol ilyen mondatokkal kezdik a tananyagot: " A determinánsok redundánsok is lehetnek.". Nem baj, ha csak a névelőt és a kötőszót érted.
  5. Ha már Magyar Grammatika, említsük meg, hogy minél unalmasabb és színtelenebb egy egyetemi tankönyv, annál jobb. Másik kedvenc példányom ebben a témában a Hisotorický časopis. Fehér alapon fekete betűk, hogy lehetőleg már akkor halálra und magad, mikor ránézel. A borítótervezők kreativitása határtalan ("ennél még paintben is szebbet hozok össze").
  6. Mindig lesz olyan tanár, akit a lehető legunalmasabb dolgok fognak izgalomba hozni, és nem fogja érteni, más miért nem így reagál rá. Félreértés ne essék, engem 80%-ban érdekel, amit tanulok, de az unalmas dolgokat nem lehet elkerülni sehol sem. S néha nehéz elhinni, hogy azokat a nagyon unalmas tantárgyakat tanító tanárokat ez tényleg érdekli. De nyilván igazuk van, és a gótikus kurzíva vagy a bilabiális tremuláns a világ legizgisebb dolgai. Főleg, ha tanulni kell róluk.
  7. Mivel a tanárok már 10/20-40/50 éve ugyanazzal az egy dologgal foglalkoznak, nem értik, hogy lehet nehéz nekünk elolvasni egy 13. századi gótikus írást, vagy éppen megállapítani egy kétbetűs szó 15 szófaját (kicsit a gimis matektanáromat jutattja eszembe, aki nem is magyarázott eleve, mert hisz teljesen természetes, hogy az ember úgy születik, hogy ki tudja számolni a "mátrix deriváltjának a szögfüggvényének a határértékét" főleg én, aki szorozni és osztani sem tud fejben, sőt, már talán papíron sem). 
  8. ...vagy egy héten 4-5, ill. egy nap 2-3 vizsgára felkészülni (13-14 tantárgy mellett). Kedvencem az a tanár volt, aki így felelt arra, mikor megkértük, ne aznap legyen a teszt, mikor latinból írunk: "Hisz az csak latin, mit akarnak arra tanulni?" s az ember eleinte nevet, merthogy ez vicc, de aztán rájön, hogy nem az. Ezt halál komolyan gondolják.
  9. Ha belegondolok, hogy én is tanár leszek, kicsit félek, hogy én is ezt fogom csinálni. Légyszi, rúgjatok meg ha így lenne!!
  10. Most jöttem rá, hogy miért kapok állandóan B-t: mert a tanárok nagy része egyszerűen nem ad A-t. Vagy nagyon kivételes esetben. Mondjuk, ha többet tudsz, mint ő. Merthogy az A az ő. Most a legújabb kedvencem az, ahol nemcsak A, de B sem volt senkinek. Tegyük hozzá, kb. 90 emberről van szó (megintcsak a matektanáromat juttatja eszembe, miszerint "1-esre a Jóisten tudja, 2-esre én, 3-asra a legjobb tanuló...).
  11. Ezáltal van az a tanártípus, akinek soha semmi sem elég jó, ha bemagolod neki a 200 oldalas anyagot az utolsó szóig (nem mintha ezt tenném, de teoretikusan), akkor is azt mondja, hogy "ez jó amúgy, DE...". Szóval minimum tudjál olyat is, amit még ő sem tud, vagy kutass hozzá a témához és hasonlók.
  12. A doktoranduszok egy része nagyon idegesítő. Persze vannak a normálisak is, aztán az a típus, aki azt hiszi, minimum feltalálta a spanyolviaszt azzal, hogy ő most doktorandusz, és a kétszázadik emeletről néz az emberre, mert te csak egy kis szar vagy (és azzal kezdi az órát, hogy "biztosan senki sem tudja, hogy...", és folyton azt mondja, hogy eventuálne, még ha semmi értelme sincs annak, amit mond). Én nem mondom, szép dolog eljutni odáig, de könyörgöm, a szerénység szó nem mond valamit?!
  13. Ezek a doktoranduszpalánták megtalálhatók köztünk is, akik már most azt hiszik, hogy ők minimum többet tudnak, mint a tanárok, és akármit mondasz, kijavítanak, vagy közlik, hogy nincs igazad (tehát hülye vagy).
  14. S a végére: az egyetemen választanod kell: jó jegyek (tehát sikerek), vagy élet. A kettő együtt általában nem megy. Akinek igen, őszinte csodálatom. De mivel nekem alapból sincs életem, hát nem nagyon kellett választanom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése